http://ebux.ir/includes/img/468x60.gif دنیای کامپیوتر وفناوری اطلاعات
 
دنیای کامپیوتر وفناوری اطلاعات

قدرت و سرعت کامپیوترهای امروزیبه راستی شگفت انگیزاست؛ زیرا کامپیوترهای قدرتمند می‌توانند میلیون‌ها عملیات رادر کمتراز یک ثانیه انجام  دهند. شاید آرزوی بسیاری از ما انسان‌هااین باشد که ای کاش می‌شد مانیز ماننداین دستگاه‌هاکارهای خودرا با آن سرعت انجام می‌دادیم،ولیاین نکته را نباید نادیده بگیریم که کارهایی هستندکه ما می‌توانیم آن‌هارابه آسانی و در کمترین زمان ممکن انجام دهیم،ولی قوی‌ترین کامپیوترهای امروزی نیز نمی‌توانند آن‌هارا انجام دهندو آن قدرت تفکری است که مغز ما انسان‌ها دارد. حال تصور کنیدکه دستگاهی وجود داشته باشد که علا‌وه بر قدرت محاسبه و انجام کارهای فراوان در مدت زمان کوتاه، قدرت تفکرنیزداشته باشدیابه  قول معروف هوشمند باشد!این تصوردر حقیقت هدف فناوری هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence) AI)است.یکی از راه‌حل‌های تحقق این هدف، شبکه‌های عصبی است. شبکه‌های عصبی درواقع از شبکه‌های عصبی و سیستم عصبی انسان الگوبرداری می‌کنند. برخی از محققان براین باورندکه هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی دو راه‌حل متفاوت و در دو جهت مختلف هستند،ولی این باور را نمی‌توان کاملاً صحیح دانست؛ چرا که در حقیقت علم شبکه‌های عصبی و هوش‌مصنوعی وابسته به هم هستند.بدین‌معناکه قبل از اینکه Symbolها بتوانند توسط هوش مصنوعی شناسایی شوند، باید مراحلی طی شود. مثلاً تصور کنیدکه Symbolهایی مانند خانه، انسان یا میزوجود دارند. قبلاز این که AI بتواندهر کدام از این Symbolهارا شناسایی کند، بایداز توانایی‌هاو صفات هر کدام از این‌ها اطلاع کامل حاصل کند. مثلاً تصور کنیدکهیک روبات که هوش مصنوعی دارد، یک انسان را می‌بیند،ولی از کجا می‌فهمدکه این جسم یک انسان است؟ مثلاً بر ا ساس مشخصاتی مثل داشتن دو پا، دست، صورت، دهان و قدرت تکلم. اماشماوقتی یک انسان دیگررا می‌بینید، نیازی نداریدکه اول تعداد پاهای او را بشماریدو بعد بگوییدکه این جسم، انسان است. مغز انسان‌ها می‌تواند با دیدن یک جسم فقط برای یک باریاد بگیردو اگر مجدداً آن جسم را مشاهده کرد، می‌تواند سریع تشخیص دهدو قسمت‌های مختلف مغز می‌توانندبه صورت همزمان فعالیت کنندو از اطلاعات درون مغزاستفاده نمایند. شبکه‌های عصبی در بسیاری از پروژه‌های هوش مصنوعی به کار گرفته می‌شود. مثلاًبرای برنامه‌های تشخیص و الگوبرداری، شناسایی تصویرو کاراکتر، روبات‌هاو برنامه‌های فیلترینگ اطلاعات.این شبکه‌ها امروزه حتی در اتومبیل‌های بی‌سرنشین نیزکاربرد دارد.به طوری‌که با دیدنو بررسی رانندگی انسان‌ها، می‌توانندرانندگی کنند.



           
شنبه 9 مهر 1386برچسب:, :: 19:36
Computer Engineer

هر روزه روشهای جدیدتری برای رسوخ به سیستمهای قربانیان کشف و استفاده میگردد .

یکی از این روشها روش ، موسوم به قطعه قطعه شدن برنامه مخرب است ،که  شامل تجزیه نرم افزارهای مخرب به قطعات کوچکتر به منظوروروود از طریق مرورگر قربانی میباشد  .این بد افزار به صورت تکه تکه وارد مرورگر شما میشود هر یک از این قسمتها به تنهایی هیچ سوء ظنی برای مرورگر و یا ضد ویروس شما ایجاد نمینماید و بعد از اینکه وارد شد میتواند به راحتی کلیه سیستمهای ایمنی شما غیرفعال نموده و به کار خود در سیستم شما ادامه دهد.

سناریو به چه شکل است :

نفوذگر در ایبتدا بدافزار خود را در یک صفحه WEb متصل میکند ، کد ابتدایی در ابتدا یک کد javascript  بسیار معمولی به نظر میرسد که در بارگذاری ابتدایی صفحه وارد سیستم شما میشود ، تا اینجا هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت ، وقتی بازدید کننده منتظر بارگذاری ائامه صفحه میباشد کد جاوا اسکریپت مربوطه به تدریج تقااضاهای جدیدی برای دریافت قطعات کد آلوده درخواست میکند (در هرثانیه تنها چند بایت !!) اگر آنتی ویروس این قطعات را مورد بررسی قرار دهد به هیچ مورد مشکوکی نیز برنخواهد خورد ! در این هنگام کد جاوااسکریپت مربوطه  یک DOM(Document object method) میسازد و این باعث میشود مرورگر اطلاعاتی را به صورت متنی درون یک node بیافزاید .اینکار باعث میشود که کدی که درون SCRIPT ELEMT هست اجرا گردد .



           
شنبه 9 مهر 1386برچسب:, :: 19:32
Computer Engineer

 

چیست؟ “Echelon”  اشلون 

مردم آمریکا سالهاست به نگاههای بی پروایانه میلیونها ابزار جاسوسی در زندگی خصوصیشان عادت کرده اند.

اما مردم جهان هم از این حضور ناخوانده آمریکاییها در حریم خصوصیشان آزرده خاطرند. در ۲۳ فوریه سال ۲۰۰۰ میلادی، پارلمان اروپا گزارش تکان دهنده ای را منتشر ساخت که جهانیان را در هاله ای از حیرت فرو برد. در این روز، به دنبال اختلافات تجاری اتحادیه اروپا با آمریکا، پس از شصت سال، پروژه جاسوسی سری اشلون فاش شد

.......

 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 28 اسفند 1385برچسب:شلون,سیستم جاسوسی , , :: 20:44
Computer Engineer

[تصویر: 77298915545437844060.jpg]

[تصویر: 61662650693133238891.jpg]

[تصویر: 23412721763513890777.jpg]

[تصویر: 73748052714828954226.jpg]

[تصویر: 14151639353460381882.jpg]

[تصویر: 62886142049679336620.jpg]

[تصویر: 05831450909629788844.jpg]



           
شنبه 28 اسفند 1385برچسب:دوربین مخفی, :: 20:28
Computer Engineer
در پی بروز زلزله و سونامی هولناک اخیر در ژاپن و برجاگذاشتن ویرانی‌های عظیم و صدها کشته و مفقود، فناوری مدرن این کشور برای ردیابی بازماندگان فاجعه و تعدیل خسارات تا جای ممکن به کمک آنها آمده است ...
 

زلزله شناسان همچنان از پیشگویی زمین‌لرزه حتی در بازه‌های زمانی طولانی ناتوانند بنابراین بهترین کار ممکن در حال حاضر توسعه تاکتیک‌های جست‌وجو و نجات پس از زلزله است.

دو منطقه زلزله‌خیز جهان به صورت بسیار جالبی جزو دو قدرت بزرگ مهندسی روباتیک هستند. کشور ژاپن در حلقه آتش اقیانوس آرام واقع شده که در آن صفحات تکتونیکی اقیانوس آرام و اروپایی‌آسیایی با هم برخورد می‌کنند. این کشور به طور متناوب در خطر زلزله قرار دارد. از این رو به عنوان یکی از قدرت‌های فنی دنیا به ساخت دستگاه‌های خاص مواقع زلزله پرداخته است.

این امید وجود دارد که دستگاه‌های پیشرفته‌ای مانند آنچه در این گزارش آمده بتوانند آثار تخریبی زلزله را در آینده کاهش دهند.

منطقه دیگر زلزله‌خیز دنیا کالیفرنیای امریکا است که محققان آنجا هم به فناوری‌های فوق‌العاده‌ای برای مقابله با اثرات زلزله دست یافته اند.

روبوکو، روبات امدادی اداره آتش‌نشانی توکیو

این روبات برای مکان‌یابی و بازیابی سالم مجروحان از مکان‌های حادثه‌دیده به ویژه محل‌های بمب‌گذاری شده طراحی شده ‌است، اما از آن می‌توان برای حوادث طبیعی نیز استفاده کرد.

این روبات برای مکان‌یابی انسان‌ها از حسگرهای مافوق‌صوت استفاده کرده، سپس به آرامی مجروح را به یک وسیله نقلیه برای انتقال آن به محل امن منتقل می‌کند. روبوکو همچنین از یک کپسول اکسیژن برخوردار است.

روبات هشت متری مارشکل

این روبات بیشتر در بخش جست‌وجو کاربرد دارد. این روبات هشت متری خود را با سیخ‌های نایلونی موتوری به جلو می‌راند.

قدرت روبات‌های امدادرسان ژاپن در سونامی

این روبات تنها می‌تواند چهار سانتی‌متر در ثانیه حرکت کند اما در زاویه‌های تیز وارد شده، از شیب‌های 20 درجه بالا رفته و خود را از شکاف‌های کوچک عبور می‌دهد. این روبات از چشمان دوربینی برخوردار است که می‌تواند تصاویر محل را برای محققان فرستاده و آنها را از موقعیت آگاه کند.

روبات امنیتی خزنده

این روبات که تا حد زیادی به یک تابوت تانک‌شکل تشابه دارد در حقیقت کاربردی کاملا متفاوت داشته و قادر است در هر زمان یک مجروح را به جای امن انتقال دهد. این روبات که برای اداره پلیس یوکوهامای ژاپن ساخته شده، قادر است یک فرد 113 کیلوگرمی را در یک پوسته ایمنی جابجا کند.

قدرت روبات‌های امدادرسان ژاپن در سونامی

این روبات خزنده از قابلیت کنترل از راه دور و همچنین از حسگرهایی برخوردار است که بر جریان خون و سایر علائم حیاتی مجروح نظارت می‌کند.

امدادگر اسکیت‌سوار

پرفسور شیگئو هیروسه در موسسه فناوری توکیو دست به ساخت روباتی زده که زیست‌شناسی ارگانیک را برای شناسایی راه بهتر حمل و انتقال بررسی می‌کند. هنگامی که این روبات مجبور به حرکت در زمین‌های ناهموار می‌شود، پاهای آن برای کار در شرایط خاص هماهنگ می‌شود.

قدرت روبات‌های امدادرسان ژاپن در سونامی

در زمین‌های صاف نیز پاهای آن به صورت چرخ‌دار درآمده و حرکت آن را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند.

حسگر تنفسی

روبات کوئینس، روباتی کوچک اما کاراست که توسط موسسه فناوری چیبا ساخته شده است. این روبات از چهارچرخ و شش موتور الکتریکی و همچنین یک بازوی موتوری با قابلیت جابجایی غذا و سایر تدارکات برخوردار است.

قدرت روبات‌های امدادرسان ژاپن در سونامی

کوئینس همچنین از حسگرهای مادون‌قرمز و دی‌اکسیدکربن برای تشخیص تنفس و گرمای بدن انسان برخوردار است



           

افراد زیادی دوست دارند که در دانشگاه های معتبر دنیا ادامه تحصیل کنند و کشورهای زیادی وجود دارد که دانشگاه های معتبری دارند اکنون می توانیدتصاویر زیبا و دیدنی  برخی ار دانشگاه های معتبر کشور کانادا که طرفداران زیادی دارند  را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 28 اسفند 1385برچسب:, :: 20:6
Computer Engineer

 

 

با وجود جایگزین های فراوان برای ماوس هایی که اکنون وجود دارد یا قرار است تولید شود، شما کار با ماوس های کامپیوتری نامرغوب را فراموش خواهید کرد اکنون ماوس هایی جدیدی قرار است به بازار بیاید که evoMouse نام دارد و هر سطح صافی را به یک ناحیه ی نشانگر تبدیل می کند و انگشت شما نقش نشانگر را بازی می کند.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 28 اسفند 1385برچسب:ماوس ,evoMouse, :: 20:4
Computer Engineer

جایزه معماری پریتزکِر ( Pritzker Architecture Prize) جایزه‌ای است که هرساله از سوی بنیاد هایت به یک معمار زنده اعطا می‌گردد.این جایزه که در سال ۱۹۷۹از سوی جی آ. پریتزکر (A. Pritzker) پایه گذاشته شده و توسط خانواده پریتزکر مدیریت می‌شود، برترین جایزه معماری در جهان بشمار می‌آید.جایزه پریتزکر مانند جایزه نوبل در معماری محسوب می‌شود.به برندهٔ این جایزه ۱۰۰٬۰۰۰ دلار آمریکا داده می‌شود.نخستین زنی که به دریافت این جایزه نائل شده معمار انگلیسی عراقی‌تبار،زاها حدید است.با این معمار با تجربه در آینده بیشتر  آشنا خواهیم شد.

disneyhall0001.JPG

*موزه گوگنهایم بیلبائو-فرانک گهری



           
شنبه 28 اسفند 1385برچسب:جایزه معماری پریتزکِر, :: 19:57
Computer Engineer
Google Chrome Laptop

سیستم عامل ‏ گوگل کروم ‏ را به یاد دارید؟ سیستم عامل ابری این شرکت که بر روی ‏ لپ تاپی عجیب ‏ با ظاهری ساده و به صورت آزمایشی فروخته میشد. حالا گوگل تصمیم گرفته فروش آزمایشی اش را متوقف کند و این تصمیم به خاطر شکست پروژه نبوده بلکه برعکس به نظر میرسد استقبال خوبی از سیستم عامل گوگل صورت گرفته و این شرکت قصد دارد جدی تر وارد بازار سیستم عامل بشود. ‏

گوگل با دو شرکت بزرگ تولید کننده لپ تاپ یعنی سامسونگ و ایسر به توافق رسیده که تا چند ماه دیگر لپ تاپ هایی با سیستم عامل کروم را به بازار ارایه کنند. ‏

البته هنوز مشخص نیست که این لپ تاپ ها با چه مشخصات فنی و چه مدل هایی خواهند بود و آیا فقط با سیستم عامل کروم ارایه میشوند یا اینکه همراه آنها ویندوز هم وجود دارد. اما اگر چند ماه دیگر صبر کنید می توانید یک مورد جدید را به زندگی گوگلی تان اضافه کنید.



           
شنبه 28 اسفند 1385برچسب: لپ تاپ,کروم, :: 1:46
Computer Engineer
سیر تحولات داده را، از ابتدای شکل‌گیری یک مفهوم در ذهن بشر، تا تبدیل آن به دانش، که ابزار برتری اقوام و ملت‌ها بر دیگران در عصر حاضر به شمار می‌رود، می‌توان به پنج بخش کلی تقسیم نمود.
 

آنچه که برای اولین بار در ذهن بشر شکل می‌گیرد و موجودیت می‌یابد، مفهوم[1] نام دارد. مفهوم می‌تواند نام یک شیء، بیان یک احساس و یا هر چیز دیگری از این دست باشد. در مورد تعریف مفهوم در دایره المعارف انکارتا[2] آمده است : هر چیزی که بر مبنای تجربه، خلاقیت و یا تصویرسازی و فرضیه‌پردازی توسط ذهن بوجود آید.

مراحل زندگی اطلاعات

مفهومی که در ذهن ایجاد شده‌است بایستی توسط یکی از ابزارهای ارتباطی انسان، که آنها را "زیست‌رسانه[3]" نام نهاده‌اند، به دیگران منتقل شود. مثلاً از طریق سخن، دست‌نوشته، حرکات بدن و یا به هر صورت دیگر. در هر حال، چیزی که بر این اساس به وجود می‌آید، داده[4] نام دارد. ویکیپدیا، دایره المعارف اینترنتی در تعریف داده می‌گوید: مجموعه‌ای از واحدهای اطلاعاتی که از هم مستقل هستند[5].

داده‌ی خام، بایستی توسط یک ابزار عملگر[6] و یا در حین یک فرایند[7]، مورد بررسی، تغییر و تکمیل قرار گیرد تا برای انسان ارزش استفاده داشته باشد. این فرایند را پردازش[8] یا پروسه می‌نامند. محصول این فرایند، موجودیتی غنی‌تر از داده است که قابلیت استفاده دارد و به آن، فراداده[9] یا اطلاعات[10] می‌گویند. وب‌سایت دیکشنری دات کام[11] در تعریف اطلاعات آورده است‌: مجموعه‌ای از حقایق و یا داده‌ها.

پس از کسب اطلاعات کافی در یک مورد، به شناخت از آن مورد دست می‌یابیم. شناخت[12] یاآگاهی[13]، حالتی است که به ما، امکان بررسی یک موضوع و تصمیم گیری در قبال نحوه‌ی مواجهه با آن را می‌دهد. شناخت نیز در سطحی بالاتر از اطلاعات قرار دارد. اما همانند موجودیت‌های قبل از خود ( که به نحوی، پیش‌نیازهایش نیز به شمار می‌روند )، در برخی موارد، تمایز آن با موجودیت قبل و بعد ممکن نیست. دیکشنری وبستر در مورد آگاهی می‌نویسد: مرحله‌ا‌ی سطح بالا از فهم در مورد یک موضوع[14]‌.

دانش[15] یا خرد[16]، سطح عالی آگاهی از یک موضوع است و زمانی حاصل می‌شود که شناخت ما در مورد چند موضوع متفاوت، در کنار هم قرار گیرد و به نتیجه‌ای سودمند منتهی شود که خارج از محدوده‌ی درک شناختی ما از یک پدیده است. دانش را اینگونه تعریف می‌کنند: شناخت کاملی از یک موضوع که بر پایه‌ی تجربه و تحلیل ذهنی بوجود می‌آید[17].

از بین موارد ذکر شده، دو مورد وجود دارند که مطلقاً مختص انسان بوده و از دسترس رایانه‌ها و ماشین‌ها، هرچند هوشمند و قدرتمند، به دور هستند. آن دو مورد، مفهوم و دانش هستند. تولید مفهوم و دست‌یابی به دانش، چیزی است که هوش مصنوعی[18] امروزی نتوانسته است به قلمرو آن وارد شود و متعالی‌ترین آرزوی دانشمندان این عرصه، همواره این بوده است که ماشینی تولید کنند که مفاهیم ذهنی بشر را درک کرده، مفهوم تولید نماید و دانش برخورد با مشکلات را دارا باشد.

آنچه که امروزه در علم هوشمندی ماشین‌آلات بدان تکیه داریم، تنها تصمیم‌گیری[19] بر اساس موقعیت مکانی و زمانی‌ و بر پایه‌ی شبیه‌سازی رفتار انسانی است و نه ایجاد مفهوم و دارابودن دانش. سیستم‌های پشتیبانی از تصمیم‌گیری[20] و سیستم‌های خبره[21]، از این دست پیشرفت‌ها هستند که البته مدت زیادی نیست که در علوم رایانه وارد شده‌اند.

برای درک بهتر تعاریف بالا، مثالی را ارائه می‌دهیم. کلمه‌ی "آتش" را در نظر گرفته و سعی می‌کنیم مفاهیم، داده، اطلاعات، شناخت و دانش پیرامون آن را بررسی کنیم. مثال‌های بی‌شماری در این رابطه می‌توان ارائه داد که در اینجا به یک مورد اکتفا نموده و مابقی را به ذهن خلاق و جستجوگر خواننده‌ی محترم این متن واگذار می‌کنیم.

برخی مفاهیم مربوط به آتش اینها هستند : جسم، داغ بودن، سوزش دست، احساس بد

تعدادی از داده‌های این مسأله می‌توانند اینها باشند : جسم داغ گوشه‌ی اتاق، به سمت جسم حرکت کردن، دست زدن به جسم

اطلاعات موجود : جسم داغ دست را سوزاند، احساس بسیار بدی دارم

شناخت موضوع : گوشه‌ی اتاق جسم داغی وجود دارد که دست را می‌سوزاند، هر جسم داغ می‌تواند دست را بسوزاند و احساس بسیار بدی ایجاد کند

دانشی که ممکن است بدست آید : اگر در جنگل تنها بودم و گرگ به من حمله کرد، جسم داغی را ( مثلاً انتهای گداخته‌ی تکه‌چوبی از آتشی که برای گرم‌کردن خودم درست کرده‌ام ) به سمت او بگیرم تا بسوزد، فرار کند و من صدمه نبینم.




           
شنبه 28 اسفند 1385برچسب:, :: 1:38
Computer Engineer

 

اگر هارد دیسک های ۳ ترابایتی موجود در بازار برایتان کافی نیست می توانید محصول جدید شرکت وسترن دیجیتال با نام My Book Studio Edition II را بخرید. این شرکت دو هارد ۳ ترا بایتی را کنار هم گذشته و یک حافظه قابل حمل ۶ ترابایتی را در اختیارتان قرار می دهد. ‏

می توانید اطلاعات را از طریق یو اس بی ۲، فایروایر 800 یا eSATA منتقل کنید اما متاسفانه خبری از یو اس بی ۳ یا تاندربولت روی دوست شش ترابایتی مان نیست. ‏

قیمت این حافظه قابل حمل ۵۴۹ دلار است و شاید برای چنین ظرفیتی نسبتا مناسب باشد.



           
شنبه 28 اسفند 1385برچسب:هارد دیسک , :: 1:38
Computer Engineer

 

تحقیقات یک موسسه مستقل نشان میدهد که جدید ترین تلفن اندرویدی صفحات وب را ۵۲ درصد سریع تر آیفون ۴ با آخرین نسخه سیستم عامل باز می کند. ‏

بر خلاف سر و صداهای اپل مبنی بر افزایش سرعت روی نسخه ۴.۳ این تحقیق آن را با تلفن نکسوس S مقایسه کرده و نشان داده که اندروید در باز کردن صفحات وب سریع تر عمل می کند. ‏

حدود ۱۰۰۰ وب سایت با اینترنت وای فای و تری جی روی دو سیستم عامل تست شده اند و در ۸۴ درصد موارد تلفن اندرویدی سریع تر از آیفون عمل کرده. ‏

موسسه Blaze که این بررسی را انجام داده یک سازمان مستقل است که هیچ وابستگی به گوگل یا اپل ندارد. اما خود آنها هم از نتایج این بررسی شگفت زده شده اند. هر چند می گویند هر دو سیستم عامل به طور کلی در باز کردن صفحات وب سریع عمل می کنند و تفاوت آنها در حد ثانیه است. البته با اینترنت ۶ مگابیتی که تست روی آن انجام شده. احتمالا اگر این بررسی با اینترنت کند تری انجام شود اختلاف سرعت بیشتر خواهد بود. ‏

سرعت باز شدن صفحات وب در تلفن های هوشمند یکی از نقاط رقابت مهم بین سازندگان سیستم عامل است و هر دو شرکت گوگل و اپل روی برتری شان در این مورد تاکید کرده بودند. اما این تحقیقات نشان میدهد که در حال حاضر اندروید پیروز رقابت است.



           
شنبه 28 اسفند 1385برچسب:, :: 1:37
Computer Engineer

جدید ترین نسخه از مرورگر مشهور مایکروسافت یعنی اینترنت اکسپلورر 9 رسما از ساعاتی پیش برای دانلود در دسترس کاربران قرار گرفت. مایکروسافت تمام تلاش اش را کرده که با ارایه نسخه جدید از نفرینی که به خاطر نسخه 6 به دنبال اش است نجات پیدا کند و به نظر می رسد مرورگر جدید گام های بزرگی به جلو برداشته، IE 9 دارای: اینترفیس کاربردی جدیدی است. عملکرد و سرعت آن هم بهبود داده شده و می تواند از امکانات جدید ویندوز 7 هم پشتیبانی نماید. قابلیت های زیاد دیگری هم وجود دارد، اما در اینجا قصد داریم گذری داشته باشیم بر بهترین قابلیت های نسخه جدید این مرورگر. با ما همراه باشید.



ادامه مطلب ...


           

عربستان سعودی –سانسور شدید و نیز قوانین حقوقی بسیار سخت و بی رحمانه در مورد “جبال ال لوز” ، محققان با توجه کتاب مقدس انجیل بر این باورند که قلعه کوه “ال لوز” واقع در صحرای سینا از ساختاری بیگانه درست شده است.

 

draft_lens4095382module28258242photo_1240521045Horeb_mountain_Rephidim_Rock_6.jpg

در هفته گذشته بسیاری از فیلمهای که افزایش روئیت بشقاب پرنده های تخم مرغ شکل را در اردن  مورد تایید قرار می دهد  به صورت قاچاق و مخفی در سطح این کشور منتشر می شود / و این روی داد در مرز عربستان سعودی و لیبی نیز به صورت غیر مستقیم از تلویزیون در این هفته دیده نمایش داده شد.

بحث سر واقعیت و تخیل نیست و ما هیچگاه موجودیت بیگانگان را مورد تایید قرار نمی دهیم و لذا منابع خبری وزارت تحت حکومت عربستان اظهار دارند که اخیراً در خطوط هوایی ، هواپیماهایی که از آسمان عربستان عبور می کردند  یک شیء عجیب شبیه به بشقاب کوچک را در محور هوایی مشاهده می کنند که پیش از دیده شدن شیء ، هیچگاه چیز محسوسی در رادار روئیت نشده بود.

که طی این واقعه و بعد از رویت این شیء (سفینه فرا زمینی) که بمدت زمانی کوتاه بر آسمان باقی ماند ، سرهنگ قذاقی (خاده) در لیبی اظهار دارد که این یک توطئه و یا سفینه جاسوسی است که از شرق میانه و آمریکایی لاتین در آسمان “میان مرز لیبی و عربستان” قرار گرفته  تا از آن برای رسیدن به اهداف شوم خود بهرمند شده و به روشنی با این اظهارات منکر وجود ، و حضور بیگانگان در زمین و در آسمان عربستان شد.

در اوایل ماه فوریه گذشته پرواز اشیاء ناشناخته بر فراز بیت المقدس زنگ خطری برای جهان عرب (صوفیان عرفانی) به شمار می رفت ، که از دیدگاه حاکمان یهودی این موضوع به عنوان یک معضل دین و مذهب است. (از نظر ایشان بلا و مصیبتی در راه است.)

تپه باستانی جبل آل لوز ، محل فوق العاده ای که در طی سال ۱۹۶۰ نزدیک به ۸ کلیپ بهمراه تصاویر شگفت انگیز این تپه گرفته شد که تخمین زده می شود بر این تپه نزدیک به ۵۰۰ تن بتون آماده (ساخته شده از قبل) وجود داشته و در این محل با کوه مخلوط شده است.

بر اساس افسانه ای حاکم کهن منطقه عربستان “ابن سعود” شخصاً خود دستور انسداد ورودی این کوه را داده و جنگ چمن (جنگ میان اعراب با هزان نفر از زائران یهودی) را از ترس از دست دادن آثار باستانی و عتیقه جات به راه انداخته بود.

در طول جنگ خلیج در منطقه هواپیمای نظامی آیالات متحده به همراه کاوشگر ناسا برای بازدید از این تپه بسیار عجیب عازم این منطقه می گردند که در طول کاوش ناسا به سبکهای – مهندی ژنرواتور ملکولی تشکیل شده ای می رسد که بسیارمتفاوت تر از الگوهای زمینی است.

یافته های دیگری نیز باقی مانده که افشای تمامی آنها نیاز به تحقیق بسیار دارد و این یافته ها در طی ۲۰۰ سال به صورت مخفیانه و کاملاً سری طبقه بندی شده اند.

Galyna Kolotnytska 69

پرستار شخصی سرهنگ خوشگذران قذاقی در طی مصاحبه ای ادعا دارد که سفینه مادر بشقاب پرنده ها که در محل روئیت شده توسط ژنتیکی بیگانه پدید آمده است که ژن ها از ساکنان سفینه به خارج از آن بروز یافته است.

 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 28 اسفند 1385برچسب:بشقاب پرنده , :: 1:31
Computer Engineer

 

مقدمه:

 

شبكه هاي عصبي نوعي مد لسازي ساد هانگارانه از سيست مهاي عصبي واقعي هستند كه كاربرد فراواني در حل مسائل مختلف در علوم دارند. حوزه كاربرد اين شبك هها آ نچنان گسترده است كه از كاربردهاي طبقه بندي گرفته تا كاربردهايي نظير درون يابي، تخمين، آشكارسازي و ... را شامل مي شود. شايد مهمترين مزيت اين شبكه ها، توانايي وافر آن ها در كنار سهولت استفاده از آن ها باشد.

 

به موازات گسترش كاربردهاي شبكه عصبي، نياز به فراگيري آن و آشنايي با توانايي ها و قابليت هاي آن رخ مي نمايد. در اين راستا، تأليفات زيادي وجود دارد كه مي توان به آ نها استناد نمود اما در اكثر قريب به اتفاق اين خودآموزها، مباني اين شبكه ها با تفاصيل و جزئيات بسيار بيان شده است و مسلماً به عنوان قدم اول براي آشنايي، حجيم و وقت گير به نظر مي رسد. لذا بر آن شديم تا با درنظر گرفتن نياز دانشجويان، به ويژه در كاربردهاي پروژه اي در مقطع كارشناسي، مقدماتي را جهت آشنايي با اين شبكه ها تدوين كنيم به نحوي كه به عنوان يك خودآموز، در پيمودن قدم هاي اوليه براي آشنايي و سپس تسلط بر مفاهيم مقدماتي آن ها، راهگشا باشد. بنابراين در اينجا سعي كرده ايم مباني مدل سازي و تحليل يك سيستم با استفاده از شبك ههاي عصبي بيان شده و شبكه چندلايه پرسپترون، به عنوان يكي از پركاربردترين شبكه ها مرور گردد. همچنين رويكرد در پي شرو بر اين است كه در كنار بيان اجمالي روابط رياضي مورد نياز، به نكات پياده سازي و تكنيك هاي عملي استفاده از آن ها اشاره خواهيم كرد.

 

با توجه به گستردگي مطالب، در اين نوشتار سعي بر آن شده است كه از پرداختن به جزئيات غيرضروري پرهيزشود. لذا در اين نسخه، تنها به مفاهيم مقدماتي و ضروري شبكه هاي عصبي مصنوعي خواهيم پرداخت، به اين اميد كه دانشجويان عزيز بتوانند با فراگيري اين نكات، مسير فراگيري و به كار گيري اين شبكه ها را ساده تر بپيمايند. در اين راستا، رئوس مطالبي كه به آن ها خواهيم پرداخت عبارتند از:

 

مفهوم شبكه

 

مدل رياضي شبكه عصبي مصنوعي

 

پرسپترون چند لايه

 

آموزش شبكه به روش پس انتشار خطا

 

روند شبيه سازي مسائل

 

 



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 17 اسفند 1385برچسب:شبكه هاي عصبي,, :: 14:57
Computer Engineer
درباره وبلاگ


سلام .به دنیای کامپیوتر وفناوری اطلاعات خوش آمدید.ما را با نظرتات خود راهنمایی فرمایید.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای کامپیوتر وفناوری اطلاعات و آدرس computer.it.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 87
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 130
بازدید ماه : 130
بازدید کل : 32009
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1